Dag 6 Vrijdag

20 februari 2016 - Luosto, Finland

Begin de middag reden we vanaf het safarihuis naar de huskyfarm. Daar aangekomen stonden de husky's ons al ongeduldig op te wachten. Er werd ons geadviseerd om te wachten met het aaien van de husky's, want ze zaten vol met energie en hadden enorme zin om te gaan rennen. Hans was de "chauffeur" en ik zat in de slee voor hem. Met z'n tweeën mochten we de tocht beginnen, uiteraard met eerst nog wat instructies over het remmen van de slee en de afstand bewaren tussen de slee die voor ons reed. Toen de tocht begon kregen we al snel door wat een kracht die beesten hadden. We reden ongeveer 10 tot 15 km per uur door de schitterende natuur. Wat een plaatje. Het was een tocht van ongeveer 30 minuten. Alles was goed gegaan, en prettig dat ik onderweg nog foto's en filmpjes kon maken. De video is ook te bekijken op dit reisblog. Na de tocht kregen we nog de gelegenheid om de husky's te aaien, en de puppy's te bewonderen. De excursie werd afgesloten bij de openhaard en warme bessensap (die inmiddels onze neus uit komt, want bij elke excursie krijg je hier warme bessensap ). Het was ook vandaag weer een geweldige ervaring.

Na het avondeten hadden we met de groep afgesproken om de vakantie af te sluiten bij het meer, waar we een kampvuur gingen maken. Ook dit was weer reuze gezellig. De ene had worstjes meegenomen, de andere van de groep marshmallows etc. Zo hadden we er zelf gewoon een feestje van gemaakt. Morgen is helaas weer de laatste dag van onze vakantie, want zondag worden we al om 08.00 uur opgehaald. Dus hebben we de laatste avond nog even voor ons zelf om de koffers in te pakken.

Hans en Anne